Παθολογική Κλινική

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ
α) Νοσηλεία Παθολογικών ασθενών (όλες οι οξείες και χρόνιες παθήσεις της εσωτερικής παθολογίας σε δευτεροβάθμιο επίπεδο)
β) Λειτουργία τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων
1) Γενικό Παθολογικό, 2) Διαβητολογικό
3) Πρόληψης Αγγειακών Εγκεφαλικών Επεισοδίων
γ) Κάλυψη επειγόντων περιστατικών 24ώρες το 24ωρο
δ) Εκπαίδευση ειδικευόμενων ε) Ενημέρωση συνοδών
στ) Ενημέρωση των πολιτών της Δράμας με ομιλίες προληπτικής ιατρικής

Η Κλινική παρέχει ειδικότητα 3 χρόνια στην εσωτερική Παθολογία και σε αυτήν εκπαιδεύονται και μαθητές των ΕΠΑΛ,ΙΕΚ και ΤΕΙ που κάνουν την πρακτική τους άσκηση.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης των ειδικευόμενων περιλαμβάνει:
α) Μαθήματα σε όλο το φάσμα της Παθολογίας (Επείγοντα, Χρόνια Νοσήματα, Διαφορική Διάγνωση, Φαρμακευτική Θεραπευτική, Ενδιαφέροντα Περιστατικά) μια φορά το μήνα . Υπεύθυνος θεωρητικών μαθημάτων ο Επιμελητής Α’ Δρ.Ανδρέας Ξάνθης ,
β) Καθημερινή επιτόπια πρακτική άσκηση και συζήτηση επί της κλίνης από τους Επιμελητές Θαλάμου και τη Δ/ντρια Κα Σακαλλέρου (υπεύθυνη Κλινικής εκπαίδευσης)
γ) Ανακοινώσεις – εργασίες σε ιατρικά συνέδρια (case reports) –> 2 με 3 ανά έτος
δ) Συμμετοχή σε Κλινικές Μελέτες (Η Κλινική συμμετείχε στη μελέτη παρέμβασης στα Εγκεφαλικά Επεισόδια -ARISTEIDIS , με συντονιστή τον Καθ.Παθολογίας ΑΠΘ Κο Χατζητόλιο- Α’ ΠΡΠ ΑΧΕΠΑ Θεσ/κη)
ε) Διοργάνωση ετήσιας ημερίδας για τα ΑΕΕ για ενημέρωση των πολιτών και των ιατρών
στ) Περιοδικές Ομιλίες από ειδικούς άλλων ειδικοτήτων και μέλη ΔΕΠ
στ) Τέστ πολλαπλών επιλογών για αξιολόγηση των ειδικευόμενων ανά έτος
ζ) Διανομή εγχειριδίων επειγόντων περιστατικών και ενημερωτικών εντύπων για ειδικευόμενους
η) Μηνιαίες Ιατρικές Ομιλίες στην Κλινική από ιατρικούς επισκέπτες στα πλαίσια της τακτικής ενημέρωσης για νέα φάρμακα-θεραπείες.

Στατιστικά Στοιχεία Κίνησης-Νοσηλείας για το 2015
Εισαγωγές : 4110 Mέση πληρότητα κλινών : 78% Εξετασθέντες στα ΤΕΠ: 21600
Τακτικό Παθολογικό Ιατρείο: 2450
Διαβητολογικό Ιατρείο: 4200
Πρόληψης Αγγειακών Εγκεφαλικών Επεισοδίων: 300 (πρωί και απόγευμα)

Σημαντικές επισημάνσεις:

  • Το επισκεπτήριο των ασθενών ορίζεται από τη Διοίκηση του ΓΝ Δράμας και είναι 3μμ-5μμ και παρακαλούνται όλοι οι συνοδοί να το τηρούν για την εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος. Όπως και να διατηρούνται οι θάλαμοι των ασθενών και όλος ο εξοπλισμός (ντουλάπες, καρέκλες, κομοδίνα κλπ) ευπρεπείς (τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων κλπ). Το προσωπικό της Κλινικής δεν φέρει καμία ευθύνη για την απώλεια αντικειμένων ασθενών ή συνοδών.
  • Εξαίρεση του παραπάνω αποτελούν οι συνοδοί των ασθενών (ένας για κάθε ασθενή, όπως κρίνουν ο Συντονιστής Διευθυντής και ο Προϊστάμενος του Τμήματος κάθε φορά) οι οποίοι δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, οπότε τους επιτρέπεται να παραμένουν όλο το 24ωρο στην Κλινική. Και να συνεργάζονται με το προσωπικό προκειμένου να συμβάλλουν στην ορθή φροντίδα και περιποίηση του ασθενή τους τους.
  • Η ενημέρωση των συνοδών για την κατάσταση των ασθενών τους πραγματοποιείται καθημερινά στις 2μμ στο Γραφείο του Συντονιστή Διευθυντή. Μόνο τότε και για όσο διαρκεί η ενημέρωση επιτρέπεται η είσοδος συνοδών όλων των ασθενών.
  • Τα τηλέφωνα του Νοσηλευτικού Τμήματος είναι: 2521350431-433-337 (Προϊστάμενος). Για πληροφορίες όμως που αφορούν στην ενημέρωση για την κατάσταση ασθενών παρακαλούνται οι πολίτες να καλούν στα Γραφεία των Ιατρών, όπως αναγράφονται στο σχετικό ιστότοπο. Τα παραπάνω τηλέφωνα δεν αφορούν σε ραντεβού ή πάσης φύσεως πληροφορίες, παρά μόνο για τους νοσηλευόμενους ασθενείς.
  • Η περιποίηση τραυμάτων (κατακλίσεις), στομιών (κολοστομία, γαστροστομία κλπ) των ασθενών γίνεται αποκλειστικά από το προσωπικό της Κλινικής και αποκλειστικά από και με υλικά που παρέχει το ΓΝ Δράμας.
  • Όσοι συγγενείς ασθενών επιθυμούν την απασχόληση αποκλειστικής νοσοκόμας παρακαλούνται να ενημερώσουν σχετικά το Γραφείο Νοσηλευτικής Διεύθυνσης (Ισόγειο, πριν την Ορθοπεδική Κλινική) τις πρωινές ώρες- έως 3μμ-και την υπόλοιπη ημέρα το Νοσηλευτικό Προσωπικό του Τμήματος. Διαδικασία πραγματοποίησης δαπάνης: 1) Προσέλευση του συγγενή στο Γραφείο Εξυπηρέτησης του Πολίτη (Ισόγειο, πριν την Αιμοδοσία) μαζί με το εξιτήριο και τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, 2) προσκόμιση από αυτήν την υπηρεσία του σχετικού εντύπου, 3) υπογραφές από: α) Συντονιστή Διευθυντή Κλινικής, β) Διευθύντρια Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, γ) Διευθύντρια Διοικητικής Υπηρεσίας (2ος όροφος, Διοικητικά Γραφεία) και 4) παράδοση όλων αυτών στον οικείο ασφαλιστικό φορέα.
  • Όσοι ασθενείς ή συγγενείς τους επιθυμούν αντίγραφα των εξετάσεων που διενεργήθηκαν κατά τη νοσηλεία τους, η διαδικασία έχει ως εξής: 1) αίτηση στο Πρωτόκολλο, 2) κατάθεση της αίτησης στον Προϊστάμενο ή σε Υπεύθυνη Νοσηλεύτρια, 3) παραλαβή των αντιγράφων κάθε Τετάρτη 10-12μμ.

Προσωπικό : (οργανόγραμμα 2012)
α) προβλεπόμενες θέσεις ειδικών 10 —–> υπηρετούντες 6
β) προβλεπόμενες θέσεις ειδικευόμενων 12 —–> υπηρετούντες 3
γ) Νοσηλευτές (υπηρετούντες 25)
δ) Βοηθητικό προσωπικό: 1

Χώροι : (2ος όροφος παλαιάς πτέρυγας)
Θάλαμοι ασθενών ( 52 κλίνες —> 8 πεντάκλινα, 3 τρίκλινα, 1 δίκλινο, 1 μονόκλινο )
Γραφεία ιατρών : 5 (Συντονιστής, Δ/ντρια, Επιμελητών -2- και Ειδικευόμενων)
Η Κλινική διαθέτει 2 σύγχρονα μόνιτορ παρακολούθησης ζωτικών σημείων (Α/Π, Σφύξεων, Κορεσμού, Θερμοκρασίας, Καπνόμετρο και ΗΚΓ), 2 τηλεχειριζόμενες Κλίνες και 2 συσκευές Μη Επεμβατικού Αερισμού – BIPAP (Δωρεά Ιδρύματος Μποδοσάκη)
Χώροι Νοσηλευτικού προσωπικού : 5 (Προιστάμενος, Νοσηλεία, Στάση)
Βοηθητικοί χώροι : 4